Yleiset toimitus- ja sopimusehdot

ProfiMentor Oy – Yleiset sopimus- ja toimitusehdot

Voimassa 16.10.2025 alkaen. Päivitetty: Erityiset täsmennykset TAL2023-ehtoihin lisätty.

Sovellettavat ehdot pähkinänkuoressa:

  • 1) Asiakaskohtainen toimeksiantosopimus liitteineen
  • 2) Taloushallintoliiton TAL2023 -ehdot
  • 3) ProfiMentor Oy:n yleiset ehdot (tämä sivu) + erityiset täsmennykset alla

Erityiset täsmennykset TAL2023-ehtoihin

1) Aineiston toimittaminen – määräpäivä ja myöhästymismaksu

  • Määräpäivä: Asiakas toimittaa kunkin kuukauden kirjanpitoaineiston seuraavan kuukauden loppuun mennessä (esim. syyskuun aineisto toimitetaan 31.10 mennessä).
  • Myöhästymismaksu: Jos aineisto toimitetaan määräajan jälkeen tai tilitoimiston on erikseen pyydettävä aineistoa määräajan jälkeen, ProfiMentor veloittaa 85 € (alv 0%) myöhästymismaksun.

2) Lisätyöt

  • Lisätyöt / viranomaiskorjaukset: 69 €/h (alv 0 %), minimiveloitus 0,5 h.
  • Korvaava alv-ilmoitus: Mikäli asiakkaan toimittaman aineiston viivästymisen tai puutteellisuuden vuoksi ProfiMentor Oy joutuu laatimaan ja lähettämään korvaavan arvonlisäveroilmoituksen, veloitetaan työstä kiinteä kertamaksu 69 € (alv 0 %).

Nämä erityisehdot täydentävät TAL2023-ehtoja eivätkä korvaa niitä. Mikäli ristiriitaa ilmenee, sovelletaan sopimushierarkiaa: toimeksiantosopimus > TAL2023 > nämä yleiset ehdot ja täsmennykset.

1. Soveltamisala ja sopimushierarkia

Näitä ehtoja sovelletaan kaikkiin ProfiMentor Oy:n (Y-tunnus 3315317-7) taloushallinnon ja neuvontapalveluihin, ellei kirjallisesti toisin sovita. Ensisijaisuusjärjestys: (1) asiakaskohtainen toimeksiantosopimus liitteineen, (2) Taloushallintoliiton yleiset sopimusehdot TAL2023, (3) nämä yleiset sopimus- ja toimitusehdot sekä yllä kuvatut erityiset täsmennykset.

2. Asiakkaan velvollisuudet ja aineistojen toimittaminen

  • Asiakas vastaa siitä, että ProfiMentorille toimitetut aineistot ja tiedot ovat oikeita, riittäviä ja toimitettu sovitussa muodossa ja ajassa.
  • Myöhässä toimitettu aineisto siirtää toimitusaikataulua vähintään vastaavalla ajalla. ProfiMentorilla on oikeus veloittaa viivästyksestä ja uudelleenajamisesta aiheutuvat lisätyöt kulloinkin voimassa olevan hinnaston tai sopimuksen mukaisesti.

3. Palvelun laajuus, muutokset ja lisätyöt

Palvelun laajuus käy ilmi toimeksiantosopimuksesta ja palveluerittelystä. Muutos- ja lisätyöt (esim. viranomaispyynnöt, takautuvat oikaisut, järjestelmämuutokset, kiiretyö) veloitetaan erikseen. ProfiMentor informoi kustannusvaikutuksista etukäteen, kun se on kohtuudella mahdollista.

4. Aikataulut ja priorisointi

ProfiMentor noudattaa sovittuja määräaikoja edellyttäen, että Asiakas on toimittanut aineistot edellä kuvattuun määräpäivään mennessä. Lainsäädännön ja viranomaismääräaikojen priorisointi voi vaikuttaa muiden tehtävien aikatauluihin.

5. Vastuu ja vastuunrajoitukset

  • ProfiMentor vastaa palvelun huolellisesta toteuttamisesta TAL2023:n mukaisesti.
  • Vastuun enimmäismäärä ellei asiakassopimuksessa toisin sovita: 50 000 € / vahinkotapahtuma ja 100 000 € / kalenterivuosi. Välillisiä vahinkoja ei korvata, jollei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

6. Henkilötiedot (DPA) ja alihankkijat

Henkilötietojen käsittelystä sovitaan erillisellä käsittelysopimuksella (DPA). ProfiMentor voi käyttää huolellisesti valittuja alihankkijoita ja pilvipalveluita; ajantasainen listaus on saatavilla pyydettäessä.

7. Luottamuksellisuus ja tietoturva

Osapuolet sitoutuvat luottamuksellisuuteen. ProfiMentor ylläpitää asianmukaisia teknisiä ja organisatorisia tietoturvatoimia. Yksityiskohtaiset tietoturvakuvaukset annetaan DPA:ssa tai erikseen pyydettäessä.

8. KYC/AML

Asiakas tunnistetaan ja tiedot säilytetään rahanpesulain edellyttämällä tavalla. ProfiMentor voi keskeyttää palvelun, jos tunnistamisvelvoitteita ei voida täyttää.

9. Laskutus ja maksuehdot

  • Maksuehto ellei toisin sovita: 14 päivää netto. Myöhästyneistä maksuista peritään korkolain mukainen viivästyskorko ja mahdolliset perintäkulut.
  • Jatkuvat palvelut voidaan laskuttaa kuukausittain. Kiiretyöt ja viranomaispyynnöt veloitetaan lisätyönä.

10. Rekrytointirajoitus

TAL2023:n mukainen molemminpuolinen rekrytointirajoitus on voimassa.

11. Voimassaolo, irtisanominen ja aineiston luovutus

  • Toistaiseksi voimassa olevat sopimukset voidaan irtisanoa 3 kuukauden irtisanomisajalla, ellei toisin sovita.
  • Asiakassuhteen päättyessä aineistot luovutetaan asiakkaalle tai uudelle palveluntuottajalle, kun kaikki ProfiMentor Oy:n avoimet laskut on suoritettu. ProfiMentor säilyttää aineistoja lakisääteiset ajat ja hävittää ne määräajan jälkeen.

12. Ehtojen päivitys

ProfiMentor voi päivittää näitä ehtoja. Muutoksista ilmoitetaan tällä sivulla; palvelun käytön jatkaminen muutospäivän jälkeen merkitsee ehtojen hyväksymistä.

Yhteystiedot

ProfiMentor Oy
Y-tunnus 3315317-7 • Kotipaikka Vaasa
Kauppatie 9 C, 65610 Mustasaari

Viittaus: Taloushallintoliiton yleiset sopimusehdot TAL2023. Tämä sivu täydentää TAL2023-ehtoja eikä korvaa niitä , vaan niitä sovelletaan soveltuvin osin yhdessä näiden erityisehtojen kanssa.